I følgende blogindlæg, vil jeg belyse nogen af årsagerne til at du seriøst skal overveje YouTube annoncering, som en del af dit marketingmix. YouTube, som marketingplaform er kommet for at blive, så lad os se på mulighederne.


1. Prisen

Da Youtube er en relativ ny annonceringsplatform kontra Adwords, er annonceringsprisen stadig relativ lav, det kan koste fra 41 øre til 88 øre pr. eksponering på Youtube og med løbende optimering kan prisen blive endnu lavere, så hvis man gerne vil udnytte den lave pris, gælder det om at slå til nu.

target.png

2. Målretning

Målretningsmulighederne er uovertrufne på Youtube, så det bliver nemt for dig at ramme din målgruppe. Du kan målrette annoncering ud fra mange forskellige kriterier, som alder, geografi, sprog, interesser, hvilke videoer der bliver set, hvad man søger efter på Youtube og endda remarketing dvs. når folk har besøgt din hjemmeside kan vi sørge for at de bliver ramt af din reklame på Youtube.

3. Analytics

Vi kan rent faktisk hele tiden blive klogere på vores videoannoncering. Vi kan løbende følge med i antallet af eksponeringer, visninger, antal klik, hvor meget der er set, hvor vores visninger og eksponeringer kommer fra og hvad de enkelte visninger koster os, så der er et hav af muligheder for at bruge analytics til at optimere vores annoncering på Youtue og hvis vi har flere videoer kan vi spltteste dem mod hinanden og se hvilke der performer bedst og dermed også blive klogere på hvordan vores fremtidige videoer skal se ud.

remarketing.png

4. Remarketing

Alene remarketing muligheden på Youtube er en årsag til at du skal bruge Youtube, som annonceringsplatform. Vi ved jo flere gange vi rammer vores målgruppe med vores reklamer på f.eks. vores hjemmeside, Facebook, LinkedIn og Youtube, jo større er chancen for at de konverterer til en kunde og især når de har vist en interesse ved at besøge vores hjemmeside, så er det en meget stærk indikator på vor interesseret de er i jeres produkt.

5. Trend

Vi har gennem de sidste par år set en tydelig trend i at reklamefilm flytter fra Flow TV dvs. TV2 etc. og over til de digitale kanaler, som Youtube, Facebook, tv2.dk. Den underliggende årsag er at der er færre der ser tv i dag, end der gjorde før. Unge og forgående generationer bruger i stigende grad Youtube, som deres TV. Vi kan bl.a. også se at det er en af årsager til at TV jævnligt reklamerer med deres TV annonceringspakke - det er nok fordi de har haft udfordringer med at få kunder i butikken. Reklamerne bliver nødt til at være hvor seerne er og det er på Youtube.

focus.png

6. Fokus

Når vi ser en video på Youtube er vi fokuseret på at se en video, vi har lige trykket play, så vi kunne ikke være mere fokuseret og så kommer reklamen, når vi er fuldt optagede af at skulle se en video. Det kan være et irritationsmoment, men dog kun et kort et der varer 5 sek., men effekten er at vi nærmest har seerens udelte opmærksomhed i 5 sek. og det er en unik mulighed, hvorimod vi på tv ofte sidder med mobil, tablet, går på toilet eller i køkkenet når reklamerne komme og dermed en meget sporadisk opmærksomhed.

7. Den anden mest brugte søgemaskine

Youtube er den næst mest bruget søgemaskine lige efter Google, det er bl.a. med til at gøre den til en af de mest brugte hjemmesider, faktisk er den, den. 3 mest besøgte hjemmeside, så næsten alle og enhver besøger Youtube på et eller andet tidspunkt og netop derfor er din målgruppe på Youtube. Desuden er det en hjemmeside hvor folk i høj grad søger efter videoer om bestemte emner, og det kan vi bruge i målretnings øjemed, da det gør det nemmere for os at målrette vores reklamer i forhold til bestemte produkter eller produktets univers og dermed er vores reklamer mere relevante.

Hvis du ønsker at drøfte mulighederne for at anvende YouTube annoncering for jeres virksomhed, kan du kontakte mig, så kan vi tage en snak.

Comment

Få gratis storyboard
FÅ MIT GRATIS STORYBOARD NU
Få dit gratis storyboard nu